Tökéletes tavasz booktag

. Bárhová nézel virágok nyílnak. Mutass egy könyvet, amit szerinted szeretni fogsz, és virágok vannak a borítóján!

Alapvetően nem borító alapján választok könyvet. Ennek legfőképpen az az oka, hogy többnyire ebookon olvasok, így nem látom folyamatosan a borítót. Ez a könyv elsősorban a borítója miatt vonzott. Amikor megláttam szerettem volna kézbe venni, jobban megismerkedni vele. 

(Forrás: moly.hu)

2. A tavasz a tökéletes időpont egy jó kis túrára. Mutass egy könyvet, amit utazás alatt olvastál/szeretnél olvasni!

Utazás közben szeretek könnyed szórakoztató irodalmat olvasni. A könyvtárban megszólított a DeKlassz' Szálloda sorozat. Ennek a második kötetét vittem magammal a legutóbbi kirándulásra.

(Forrás: moly.hu)

3. Ki nem szereti a rövid tavaszi románcokat? Mutass egy könyvet, amiért rövid ideig odavoltál, aztán félretetted!

Nagyon nehezen teszek félre könyvet, ritkán van rá alkalom. Ebbe a könyvbe néhány hete beleolvastam, majd bezártam. A lírai hangvétele olyan, amit őszi-téli napokon mindig nagyon keresek. Étkezés közben is szeretem a legjobb falatokat az étkezés végére hagyni, hogy sokáig érezhessem az ízüket a számban. Ezt a könyvet is eltettem egy olyan időszakra, amikor a könyvhöz méltó módon képes leszek ráhangolódni a történetre.

(Forrás: moly.hu)

4. Mindenki szereti a frissen nyírt fű illatát, de nem hajnalban. Mutass egy könyvet, ami, ha emberi testet öltene, egy apuka lenne, aki hajnalban alvás helyett füvet nyír.

Nagyon különös olvasmányom volt ez a könyv. Szintén könyvtári példányt olvastam. A D betűs szerzőket néztem, és egyszerűen megakadt a könyvön a szemem. Elolvastam az első bekezdést, majd visszatettem a polcra. és továbbmentem. Valamiért nagyon megfogott a könyv, és visszamentem érte. Az egyik legkedvesebb olvasmányom volt 2024 elején. Egy könyvzúzdában dolgozó férfi könyvmentéssel foglalkozik, ami már önmagában abszurdum. De tovább olvasva megtudjuk, hogy a főszereplő Guylain Vignolles legjobb barátja egy aranyhal, és minden reggel a 6:27-es RER járaton felolvas az éppen nála lévő könyvtöredékből a vonat utazóinak. Egy igazi szépirodalmi alkotás, rejtett utalásokkal, elgondolkodtató kérdésfelvetésekkel, érzékenyítő témákkal.

(Forrás: moly.hu)

5. Egy meglepetés zivatar talán elrontja a kinti mókát, de ne aggódj, a nap újra felragyog! Mutass egy könyvet, ami nagyon elszomorított, de azért boldog véget ért.

2023 egyik meghatározó olvasmánya volt Kya története. A magára hagyottság, az üvöltő, reménytelen magány, a megalázások utáni talpra állás története ez.

(Forrás: moly.hu)

6. Ez az az időszak az évben, amikor az állatok kinyújtóznak és felébrednek. Mutass egy könyvet, ami kirángatott az olvasási válságból!

Nem szokott olvasási válságom lenni. Olyan előfordul, hogy nincs időm olvasni, de azt nem nevezném válságnak. Az alábbi könyvet 2021-ben (szintén egy könyvtári portyázás során láttam meg és) olvastam először. Azóta már számtalanszor. Sokszor csak egy-egy illusztráción merengek hosszasan. 

(Forrás: moly.hu)

7. A tanulók mindenhol fellélegeznek, hogy végre kicsit megszabadulnak a sulitól. Válassz egy könyvet, aminek a baráti társaságával eltöltenél egy tavaszi szünetet!

Tavaly egy kéthetes nyári táborba vittem magammal ezt a könyvet. Azóta újra és újra visszavágyom a Gerald Durrel által teremtett világokba. A terjedelme is elég hosszú ahhoz, hogy napokig lehessen falatozni az érdekesebbnél érdekesebb, humorosabb és kevesbé humoros történetekből.

(Forrás: moly.hu)

8. A tavasz az újjászületésről és virágzásról szól. Válassz egy könyvet, ami fejlesztett téged!

Sok fejlesző könyvet olvasok, emiatt nehéz választani. Legutóbb ezt fejeztem be, ami segített rendszerbe foglalni a meglévő tudásomat, valamint új technikákat is tanított.

(Forrás: moly.hu)

9. Egy piknik a parkban a tökéletes tavaszi program. Mutass egy könyvet, aminek a karaktere szerinted a legjobb piknik kosarat rakná össze!

Minden alkalommal, amikor elmerültem (olvasással vagy filmnézéssel) Anne Shirley történetében vagy a Váratlan utazás által megismert kalandokban, vágytam arra, hogy a Zöld Oromban vendégeskedhessek. Marilla számomra a tipikus gondoskodó és bölcs nő példaképe. Még akkor is, ha egyszer egy elég bizarr hazugságba keverte saját magát.

(Forrás: moly.hu)

10. Sokaknak a tavasz az első felszabadulás a komor tél után. Válassz egy könyvet, ami a napfény megtestesítője!

Gyermekkorom kedvenc mesekönyve volt, gyakran ma is eszembe jutnak a történetek. Az összes olyan excel tábla, melyben a kollégák a kiemeléseket neonsárgával és türkizzel teszik meg, ezt a borítót juttatja eszembe.

 

(Forrás: moly.hu)

 

 

 

Címkék: Book tag